Friday, June 11, 2010

Cinta Cinderala

Rinduku padanya tak pernah pudar
Walaupun ku tahu aku tak dapat memilikinya
Terlalu sukar untuk aku menyelami dirinya
Dia insan yang cukup istimewa buat diriku
Sama ada dia tahu atau pun sengaja membiarkan
perasaan itu aku tak pasti
Makin lama ku cuba untuk melupakannya
Makin dekat ingatan ku terhadap dirinya
Aku terlalu sayangkan dirinya
Tipulah kalo aku katakan aku tak mencintainya
Tapi aku sedar siapa lah diriku di sampingnya
Dia seorang lelaki yang hebat di kaca mataku
Setiap kali aku rindu padanya air mataku berlinangan
Ya Allah aku tersangat rindu padanya
hanya engkau saja yang tahu perasaanku ketika ini
Berdosa kah diriku mencintaimu,menyayangi dirimu dalam diam
Moga suatu hari nanti aku dapat hidup bersama dengan dia
Itu pun mungkin dalam mimpi yang tak pasti..........
Aku perlukan dia dalam hidupku
Senyumannya tak dapatku lupakan
Setiap hari wajahnya terbayang dibenak fikiranku
Kadang-kadang aku takut kehilangan dirinya
Tapi siapalah aku nak menentukan Takdir Illahi
Hidup aku sepi sebenarnya di sebalik senyumanku
Bukanku berpura-pura gembira tapi aku tak nak orang lain tahu
kesedihan diriku ini........
Aku teringin sekali memeluk dirinya
Merenung matanya, menatap wajahnya, membelai rambutnya
Bila berada di sampingnya aku rasa selesa, selamat dan gembira
Tapi bila aku tak dengar suara dia, sms dari dia hatiku resah gelisah sebenarnya
Kenapa..... ini terjadi pada diriku
mampu kah aku menahan perasaan ku terhadap dirinya
Mungkin aku yang bertepuk tangan sebenarnya
Aku tak pasti.....
Biarlah diri ini jea yang menyayangi dirimu, mengambil berat tentang dirimu
Cinta, kasih,rindu tak boleh di paksa-paksa
Ku berdoa agar dirimu sentiasa bahagia dan berjaya apa yang di cita-cita
oleh dirimu selama ini
Aku sentiasa akan berada di sisimu walau apa pun terjadi
Hanya satu jea yang harus kau tahu bahawa dirinya amat menyayangi dirimu....
Ingin rasa hatiku nak mendampingi diri mu selalu
Tapi itu tak mungkin terjadi.........





No comments:

Post a Comment